TPS -> GAZ KELEBEĞİ KONUM SENSÖRÜ

  1. 5V
  2. SİNYAL
  3. SENSÖR ŞASE
Not: farklı model bir tps sensörü kullanıyorsanız besleme gerilimi 12v da olabilir fakat tüm bmw tpsleri 5voltla beslenir.
tpslerle alakalı daha fazla bilgi için tıklayın

CRANK -> KRANK SENSÖRÜ​


VR TOFAŞ TİP
  1. SİNYAL
  2. SENSÖR ŞASE
  3. SENSÖR ŞASE
HALL TİP
  1. GND
  2. SİNYAL
  3. 12V
Not: hall tipi bmw sensörlerinde sinyal ucu herzaman 2. numaradır fakat 1 ve 3 numara yer değişimi gösterebilir.
sensörden devir okuyamazsanız vems arayüzlü beyinlerde ilk yapmanız gereken beyin üzerindeki pull up ve krank vr hall ayararı yapılan jumperleri kontrol etmek olsun. ecumaster ve diger beyinlerde program içerisinden krank ve egzantrik ayarlamalarına bakın eğer hiçbir şekilde değer göremezseniz ozaman sensörün 1 ve 3 üncü kablolarını yer değiştirin
hall tipi krank sensörü pinlerini bulma konumuzu okumak için tıklayın

İAT -> EMME MANİFOLDU HAVA SICAKLIĞI​

  1. BEYİN SİYANLİ
  2. SENSÖR ŞASE
Not: sensörü bağladıktan sonra doğru değeri gösterdigine emin olmak icin kodlaması yapılması gerekmektedir.
sıcaklık sensörü kodlamaları ile alakalı bilgilendirme sayfamızı okumak için tıklayın

CLT -> SOĞUTMA SUYU SICAKLIĞI​


STANDART TİP 2 FİŞLİ
  1. BEYİN SİNYALİ
  2. SENSÖR ŞASESİ
BMW YENİ NESİL 4 FİŞLİ TİP
  1. GÖSTERGE HARARET SİNYALİ
  2. GÖSTERGE HARARET ŞASESİ
  3. BEYİN SİNYALİ
  4. SENSÖR ŞASESİ
Not: sensörü bağladıktan sonra doğru değeri gösterdigine emin olmak icin kodlaması yapılması gerekmektedir.
sıcaklık sensörü kodlamaları ile alakalı bilgilendirme sayfamızı okumak için tıklayın

İAC - RÖLANTİ VALFİ PWM​


ESKİ NESİL 2 FİŞLİ TİP
  1. BEYİN SİNYALİ
  2. 12V ANA RÖLE
YENİ NESİL 3 FİŞLİ TİP
  1. BEYİN SİYANLİ
  2. 12V ANA RÖLE
  3. BEYİN SİNYALİ
Not: rölanti valfini elinize alıp 2 elinizin arasında dairesel şekilse seri yuvarladığınızda eğer içinden ses geliyorsa valf sağlamdır.

İNJ -> ENJEKTÖRLER​

  1. BEYİN SİYANLİ
  2. 12V ANA RÖLE

Not: beyinde sıralı bir şekilde tüm enjektörleri bağlayabilirsiniz.
silindir sayısı farketmeksizin tüm motor çeşitlerinde sıralı bağlanır.
Örnek :
1. enjektör = 1. beyin enjektör çıkışı
2. enjektör = 2. beyin enjektör çıkışı
3. enjektör = 3. beyin enjektör çıkışı
4. enjektör = 4. beyin enjektör çıkışı
5. enjektör = 5. beyin enjektör çıkışı
6. enjektör = 6. beyin enjektör çıkışı
7. enjektör = 7. beyin enjektör çıkışı
8. enjektör = 8. beyin enjektör çıkışı

COİL -> ATEŞLEME BOBİNLERİ​


Not: harici beyinlerde egzantrik sensörü kullandığınızda bobinleri sırasıyla bağlayabilirsiniz.
Örnek :
1. bobin= 1. beyin bobin çıkışı
2. bobin= 2. beyin bobin çıkışı
3. bobin= 3. beyin bobin çıkışı
4. bobin= 4. beyin bobin çıkışı
5. bobin= 5. beyin bobin çıkışı
6. bobin= 6. beyin bobin çıkışı
7. bobin= 7. beyin bobin çıkışı
8. bobin= 8. beyin bobin çıkışı

fakat egzantrik sensörü kullanmayacaksanız işler baya değişiyor. çünkü 4 zamanlı motorların pistonları 4 harekette 1 döngüsü tamamlamış oluyor. bu 4 hareket için krank kasnağının 2 defa egzantrik milinin 1 defa dönmesine tekabül ediyor. aynı seviyede olan pistonlardan birisi çakarken birisi emiş yapma aşamasında oluyor. motor hangi pistonun sırasının geldiğini normalde egzantrik sensörü sayesinde biliyor. biz bunu iptal edersek bobinlerin bağlantı şekilinide değiştirmemiz gerekiyor. bu bağlantı şekilinin ismine wasted spark deniyor.

wasted spark bağlantı tipi​


4 silindir için
1. bobin= 1. beyin bobin çıkışı
2. bobin= 4. beyin bobin çıkışı
3. bobin= 3. beyin bobin çıkışı
4. bobin= 2. beyin bobin çıkışı

6 silindir için
1. bobin= 1. beyin bobin çıkışı
2. bobin= 3. beyin bobin çıkışı
3. bobin= 5. beyin bobin çıkışı
4. bobin= 6. beyin bobin çıkışı
5. bobin= 4. beyin bobin çıkışı
6. bobin= 2. beyin bobin çıkışı

bu şekilde bağlantı yaptıktan sonra yazılımcınıza yazılım üzerinden bobinleriniz dual ayarına cekip sıralamasını ayarlatmanız gerekmektedir.


BMW ORJİNAL TİP
  1. 12V ANA RÖLE
  2. KÜLBÜRATÖR KAPAĞI ŞASESİ
  3. BEYİN SİNYALİ
Not: bmw orjinal tip bobinlerinin kendi içerisinde kumanda elemanları bulunmadığı için normalde orjinal motor beyinlerinin içerisinde bulunur bu yüzden çoğu harici beyine doğrudan bağlantısı yapılamaz. harici beyin ile orjinal bobinlerinizi kullanmak istiyorsanız araya voltaj dönüştürücü igniter kullanmanız gerekecektir.
igniterlerle alakalı bilgilendirme sayfamızı okumak için tıklayın.

R8 BOBİN UZUN TİP ( direk beyine bağlanır )
  1. 12V ANA RÖLE
  2. KÜBÜRATÖR KAPAĞI ŞASESİ
  3. BEYİN SİNYALİ
  4. KÜLBÜRATÖR KAPAĞI ŞASESİ

VANOS​

  1. 12V ANA RÖLE
  2. BEYİN SİNYALİ

ELEKTRİKLİ TERMOSTAT

  1. 12V ANA RÖLE
  2. BEYİN SİNYALi
Not: on off şekilinde çalışır beyinde bulunan kodlanabilir çıkışlardan birisine bağlayın
programdan elektrikli fan veya su pompası olarak giriş saglayabilirsiniz.


X20 SOKETİ DİĞER BAĞLANTILAR ARAÇ İÇİ İLE MOTOR YÖNETİMİ BAĞLANTISI​

11. NUMARA İNCE KAHVERENGİ ÜZERİ SARI -> GÖSTERGE HARARET SİNYALİ ( DİREK MOTOR ÜZERİNDEKİ GÖSTERGE HARARET MÜŞÜRÜNE BAĞLANACAK )
12. NUMARA İNCE KAHVERENGİ ÜZERİ MOR -> GÖSTERGE HARARET ŞASESİ ( DİREK MOTOR ÜZERİNDEKİ GÖSTERGE HARARET MÜŞÜRÜNE BAĞLANACAK )
13. NUMARA KALIN YEŞİL ÜZERİ MOR -> BENZİN POMPASI ( BENZİN RÖLESİ VARSA 87 NUMARASINA YOKSA ANA RÖLENİN 87 NUMARASINA BAĞLANACAK )
14. NUMARA İNCE SİYAH ÜZERİ BEYAZ -> TEKER HIZ BİLGİSİ ( DİREK BEYİNDEKİ GRİ SOKET VSS GİRİŞİNE BAĞLANACAK )
18. NUMARA KALIN SİYAH ÜZERİ SARI -> MARŞ DİNAMOSU TETİĞİ ( DİREK MARŞIN ÜZERİNE BAĞLANACAK )
20. NUMARA İNCE SİYAH -> GÖSTERGE DEVİR SİNYALİ ( DİREK BEYİN SİYAH SOKETİNDEKİ P259.0 ÇIKIŞINA BAĞLANACAK )
21. NUMARA KALIN YEŞİL -> KONTAK AÇILINCA 12V ( DİREK BEYİN GRİ SOKETİNDEKİ 12V GİRİŞİNE BAĞLANACAK )
23. NUMARA İNCE KAHVE ÜZERİ YEŞİL -> GÖSTERGE YAĞ LAMBASI ( DİREK MOTOR ÜZERİNDEKİ YAĞ MÜŞÜRÜNE BAĞLANACAK YAĞ MÜŞÜRÜ TEK FİŞ ZATEN )
24. NUMARA İNCE BEYAZ ÜZERİ SİYAH -> GÖSTERGE YAKIT ORTALAMASI ( DİREK ENJEKTÖR 1 SİNYALİ İLE BİRLEŞTİREBİLİRSİNİZ )
25. NUMARA İNCE MAVİ -> GÖSTERGE ŞARJ LAMBASI ( DİREK ŞARJ DİNAMOSU ÜZERİNE BAĞLANACAK )

1710332806297.png
 
Son düzenleme:
Üst