Hall Etkisi mi, Relüktör mü?
Motorunuzdaki en önemli iki sensör krank ve kam sensörleridir, dolayısıyla bunların doğru şekilde takıldığından, kablolandığından ve yapılandırıldığından emin olmak çok önemlidir.
Hall etkisi sensöründe tipik olarak 3 kablo bulunur. Güç, Sinyal Topraklaması ve Sinyal Çıkışı.

Hall etkisi sensörü, tetikleyici malzemenin hızına bakılmaksızın, bir mıknatıs veya demirli metal sensörün ucundan her geçtiğinde tutarlı bir dijital kare dalga sinyali üretir.
Bu, ECU'yu Hall etkisi sensörünü tetikleyecek şekilde yapılandırmayı çok basit hale getirir; çünkü bir diş sensörden her geçtiğinde aynı sinyali beklersiniz.

Hall etkisi sensörü seçerken aşağıdakilerle uyumlu olduğundan emin olun:
Sensörünüz ayrıca diş frekansını (belirli bir süre içinde sayabileceği diş sayısı) da işleyebilmelidir.• tetik dişi hedef malzemesi
• diş genişliği
• diş boşluğu
• diş yüksekliği
Krank tetik tekerleğinde eksik bir dişi tespit etmeye çalışırken hasara yol açabileceğinden, genellikle herhangi bir dahili filtreye sahip olmayan bir sensör takmanızı öneririz.
Hall etkisi sensörleri tipik olarak yaklaşık 1 mm veya 40 bin civarında bir hava boşluğunu (sensör ile hedef malzeme arasındaki mesafe) sever. Onaylamak için sensörün teknik özellik sayfasını kontrol edin.
Hall etkisi sensörleri yüksek sıcaklıklardan hoşlanmaz, bu nedenle teknik özellikler sayfasını tekrar kontrol edin. Genel olarak Hall etkisi sensörlerinin aksi belirtilmedikçe 90 santigrat derecenin üzerinde çalışmasını beklememelisiniz.
Reluctor sensörü tipik olarak 2 telli bir sensördür ve herhangi bir gelişmiş elektronik donanımına sahip değildir.

Bir Relüktör kalıcı bir mıknatıs, bir ferromanyetik kutup parçası ve bir tel bobinden oluşur. Bobinin her bir ucu
kablo, ECU'ya beslenen sinyaller olan Relüktör +ve ve Relüktör -ve olarak adlandırılır.
Reluctor sensörlerinin içindeki elektronik aksamın eksikliği nedeniyle, genellikle Hall etkisi sensöründen çok daha yüksek sıcaklıklara dayanabilir. 200 santigrat derecenin üzerindeki ortamlarda çalıştıklarını görmek alışılmadık bir durum değil.
Reluctor sensörleri, sensör ile tetikleyici malzeme arasındaki Hava Boşluğuna karşı çok daha hassastır. Bu boşluğun doğru şekilde ayarlanması kritik öneme sahiptir; dişler arasında tam olarak aynı olması gerekir ve Hall etkisi sensörlerindekinden çok daha sıkı bir boşluktur; yaklaşık 10 bin veya 0,25 mm veya bazı durumlarda daha da azdır.
Bu, hata marjının Hall sensörüne göre çok daha az olması nedeniyle tetikleme sensörü montajına ek talepler getirir.

Hall etkisi sensörü gibi yorumlanması kolay bir dijital kare dalga üretmek yerine, Reluctor sensörlerinin çıkış büyüklüğü tetikleyici hedef hızıyla orantılıdır. Temel olarak, tetik dişi ne kadar hızlı geçerse Reluctor sensörünün üreteceği sinyal voltajı da o kadar yüksek olur.

Bu, sensörün ürettiği gürültünün de artması ve ECU'nun ateşleme zamanlamasını hesapladığı tetikleme kenarının yorumlanmasının daha karmaşık olması nedeniyle bir sorun teşkil etmektedir.

Tetikleyici Giriş Kablolaması
Hall etkisi sensörü için şunları kullanın:sensöre 5V, 8V veya 12V besleme (gereksinimlerine bağlı olarak)
0V Sinyal Topraklaması ve sensörden gelen sinyal kablosuna bağlanan Tetikleyici +.
Relüktör sensörü için şunu kullanın:
Relüktör sensörünün pozitif tarafına Tetikleyici+
Relüktör sensörünün negatif tarafına Tetikleyici.
Sensör kablolarını karıştırmak ve eşleştirmek her türlü kabusa neden olacağından bu kablolamaya özellikle dikkat edin.
Çözüm
Hall etkisi sensörlerinin ECU yazılımında montajı ve yapılandırılması kolaydır, ancak ısınmayı sevmezler ve modele bağlı olarak gerçekten algılamak istediğiniz dişleri "filtreleyebilir" veya kaçırabilirler.Relüktör sensörleri ısıyı umursamaz ve son derece güvenilirdir, ancak tetikleme voltajlarını motor devrine göre ayarlamak için zaman gerektirirler ve sensör ile tetik dişi arasında çok küçük bir boşluk sağlamak için çok hassas bir sensör montajı gerektirirler. sorunsuz çalışma.