CA18 Motor
merhaba ben ecuhard kartal şubesi özer bu bilgiler sıfırdan bir harici beyin bağlantısını profesyonel şekilde yapmanıza yetmeyecek olsada bugune kadar elimde internetten bulup biriktirdigim bilgileri derleyip sizinle paylaşıyorum başka sorularınız varsa konuya yorum yapın eksikleri hepbirlikte giderelim.Nissan CA18DET motoruna ilişkin bilgiler. Başka varyantlar mevcut olmasına rağmen bu kılavuzda yalnızca Turbo modeli ele alınmaktadır.

Genel bilgi
Silindirler | 4 |
motor hacmi | 1809 cc/xx ci |
Ateşleme sırası | 1,3,4,2 |
Krank/Kam Sensörü
Bu motorlar, genellikle CAS olarak anılan tek bir ünitede birleştirilmiş bir Krank Konum Sensörü ve bir Kam Konumu Sensörü kullanır. Bu, silindir kapağının ön tarafında bulunur ve egzoz eksantrik mili tarafından tahrik edilir. Ünitenin içerisinde dış tarafında 360x diş desenli, iç kısmında ise farklı boyutlarda dişlere sahip 4x diş desenli bir disk bulunmaktadır. 4x diş sinyallerinden biri alınırken ortaya çıkan 360x diş sayısı, hangi silindirin ateşlendiğini belirleyen özelliktir. İki optik (Hall Etkisi) sensör kullanılır ve tek bir sensör ünitesinin parçasıdır.
pin Tanım stabil ecu bağlantısı A sensör şasesi ortak sensör şasesine B 12V+ kontak elektrigi beyini çalıştırıcak olan kontak elektrigine C 360x egzantrik cam girişine D 4x krank krank girişine
krank ve egzantrik sensörü hall effect tiptir
bunun için beyinimizin içerisinden krank okuyucu jumperlerimizi cr-hall , cr-pull, cm-hall, cm-pull jumperleri takılı olmalıdır.
jumperlerin lokasyonu aşağıdaki resimde gösterilmiştir.
![]()
stabil ecuda krank ve egzantrik ayarları
![]()
Ateşleme Bobinleri ve Ateşleyici
Çok eski modeller ateşleme için Waste Spark'ı kullanıyordu. Daha sonraki modeller, her bujide bir bobin bulunan doğrudan yangın ateşlemesine geçti. Her iki tip de harici bir ateşleyici modül kullanır. Her ikisi de Düşen kenarlı Sabit Yük kullanır.
ECU Kablolaması
![]()
pin Tanım stabil ecu bağlantısı 1 ECU Sinyal 1+4 Ateşleme Çıkışı 1 2 ECU Sinyal 2+3 Ateşleme Çıkışı 2
not: r8 bobin bağlayacaksanız sıralı bir şekilde bağlayabilirsiniz. r8 bobine geçmenüzi öneririz. ürün linki
Gaz Kelebeği Konum Sensörü
Bu motor, konum sensörlü, kabloyla çalıştırılan bir gaz kelebeği gövdesi kullanır. Sensör bağlantısı doğrudan sensörün üzerinde değil, kablo konnektörü aracılığıyla yapılır.
![]()
![]()
![]()
kablo rengi Tanım stabil ecu kablolama Kırmızı 5V+ 5V+ Beyaz Sinyal TPS girişine Siyah sensör şasesi ortak sensör şasesine
Rölanti Valfi
Bu motor, ECU tarafından 1x çıkış aracılığıyla kontrol edilen 2 pimli bir BAC (Bypass Hava Kontrolü) Valfi kullanır.
Daha büyük olan solenoid rölanti kontrolü içindir ve ECU'dan bir görev sinyali alır. Nissan buna IACV-AAC (boşta Hava Kontrol Valfi - Yardımcı Hava Kontrolü) solenoidi adını verir.
Daha küçük olan solenoid, Klima Çıkışına bağlanır ve klima kavraması ile basitçe açılıp kapatılır. Kalıcı bir topraklaması vardır ve açılıp kapatılması için Klima Rölesinden 12V+ beslenir. Nissan buna IACV-FICD (Rölanti Hava Kontrol Valfi - Hızlı Rölanti Kontrol Cihazı) adını verir.
![]()
Değişken Giriş Yolu Kontrolü (8 portlu modeller)
CA18DET, Değişken Giriş Kelebek Kontrol sistemine sahiptir. Her silindir için 2 adet emme kızağı vardır. 3800 devir/dakikanın altında düşük hızlı motor tepkisini iyileştirmek için kızaklardan biri kapalıdır.
Sistem, basit bir Açma/Kapama sinyaliyle ECU tarafından kontrol edilen bir kontrol solenoidi aracılığıyla vakum tankından vakum sağlayan bir aktüatör kullanır.
stabil ecuda kodlanabilir çıkışlardan birine bağlanarak kodlanıp çalıştırılabilir.
örnek kodlama parametreleri
p259.3 çıkışına bağladığımızı varsayarsak
not: kodlanır çıkışlar şase tetikli oldugu için selenoid valfin diger ucuna ana röle açıldığı zaman gelecek sabit elektrigi vermeniz gerekir.
![]()
Hava sıcaklığı iat sensörü
Bu motorda Hava Sıcaklık Sensörü bulunmamaktadır. sonradan ekleyebilirsiniz., MAP sensörü konumuna mümkün olduğu kadar yakın bir şekilde girişe eklenmelidir.
Araç hız sensörü
Bu motor bir Reluctor Araç Hızı sensörü kullanır. Sinyal, doğrudan Hızölçeri çalıştıran gösterge paneline gönderilir. Hızölçer daha sonra ECU'ya dijital bir Hall Etkisi tarzı sinyal gönderir.
Enjektör Verileri
Akış
Enjektör akış hızı, enjektörler %100 görevde tamamen açık tutularak ölçülür. Manifold basıncına referans verilmeyen sabit regülatör basıncına sahip yakıt sistemleri (genellikle geri dönüşsüz sistemler) için, doğru ayarlama için akışın Manifold Basıncı üzerinden eşlenmesi gerekir.
Enjektör Akış Hızı: 370cc/dak
Ölü Zaman
Bir enjektöre belirli bir süre boyunca açılması komutu verildiğinde ölü süre, enjektörün bu süre zarfında fiili olarak açık olmadığı süredir. Solenoide enerji verip açılmaya başlama süresini ve kapanma süresini de kapsar. Yakıt akışının tam kapasitede olmadığı enjektörün açılıp kapandığı geçici dönemler de vardır, dolayısıyla bu kayıp pik akış süresi de dikkate alınır.
![]()
Son düzenleme: