Nissan ca18 sensör bilgisi ve stabil ecu harici beyin bağlantı şeması

CA18 Motor​

merhaba ben ecuhard kartal şubesi özer bu bilgiler sıfırdan bir harici beyin bağlantısını profesyonel şekilde yapmanıza yetmeyecek olsada bugune kadar elimde internetten bulup biriktirdigim bilgileri derleyip sizinle paylaşıyorum başka sorularınız varsa konuya yorum yapın eksikleri hepbirlikte giderelim.


Nissan CA18DET motoruna ilişkin bilgiler. Başka varyantlar mevcut olmasına rağmen bu kılavuzda yalnızca Turbo modeli ele alınmaktadır.

1719292111664.png

Genel bilgi​

Silindirler4
motor hacmi1809 cc/xx ci
Ateşleme sırası1,3,4,2


Model Çeşitleri​

NIssan CA18DET motorunun 2 çeşidi vardır.

eski​

4 portlu giriş başlığı, T25 Turbo

yeni​

8 portlu emme başlığı, farklı emme manifoldu alt bölümü, daha büyük çaplı başlı cıvatalar

1719292163262.png

Krank/Kam Sensörü

Bu motorlar, genellikle CAS olarak anılan tek bir ünitede birleştirilmiş bir Krank Konum Sensörü ve bir Kam Konumu Sensörü kullanır. Bu, silindir kapağının ön tarafında bulunur ve egzoz eksantrik mili tarafından tahrik edilir. Ünitenin içerisinde dış tarafında 360x diş desenli, iç kısmında ise farklı boyutlarda dişlere sahip 4x diş desenli bir disk bulunmaktadır. 4x diş sinyallerinden biri alınırken ortaya çıkan 360x diş sayısı, hangi silindirin ateşlendiğini belirleyen özelliktir. İki optik (Hall Etkisi) sensör kullanılır ve tek bir sensör ünitesinin parçasıdır.
1719292241468.png



1719292295471.png

pinTanımstabil ecu bağlantısı
Asensör şasesiortak sensör şasesine
B12V+ kontak elektrigibeyini çalıştırıcak olan kontak elektrigine
C360x egzantrikcam girişine
D4x krankkrank girişine

krank ve egzantrik sensörü hall effect tiptir
bunun için beyinimizin içerisinden krank okuyucu jumperlerimizi cr-hall , cr-pull, cm-hall, cm-pull jumperleri takılı olmalıdır.

jumperlerin lokasyonu aşağıdaki resimde gösterilmiştir.

1718446744180.png

stabil ecuda krank ve egzantrik ayarları

1719292684615.png1719292715350.png

Ateşleme Bobinleri ve Ateşleyici​

Çok eski modeller ateşleme için Waste Spark'ı kullanıyordu. Daha sonraki modeller, her bujide bir bobin bulunan doğrudan yangın ateşlemesine geçti. Her iki tip de harici bir ateşleyici modül kullanır. Her ikisi de Düşen kenarlı Sabit Yük kullanır.

DocsDisplay

ECU Kablolaması
pinTanımstabil ecu bağlantısı
1ECU Sinyal 1+4Ateşleme Çıkışı 1
2ECU Sinyal 2+3Ateşleme Çıkışı 2

not: r8 bobin bağlayacaksanız sıralı bir şekilde bağlayabilirsiniz. r8 bobine geçmenüzi öneririz. ürün linki

Gaz Kelebeği Konum Sensörü​

Bu motor, konum sensörlü, kabloyla çalıştırılan bir gaz kelebeği gövdesi kullanır. Sensör bağlantısı doğrudan sensörün üzerinde değil, kablo konnektörü aracılığıyla yapılır.
DocsDisplay

DocsDisplay


DocsDisplay


kablo rengiTanımstabil ecu kablolama
Kırmızı5V+5V+
BeyazSinyalTPS girişine
Siyahsensör şasesiortak sensör şasesine

MAP sensörü​

Bu motorlarda MAP sensörü bulunmaz.
ECU'nuzla birlikte gelen dahili MAP sensörünü kullanın.

1719293309366.png

Rölanti Valfi​

Bu motor, ECU tarafından 1x çıkış aracılığıyla kontrol edilen 2 pimli bir BAC (Bypass Hava Kontrolü) Valfi kullanır.
Daha büyük olan solenoid rölanti kontrolü içindir ve ECU'dan bir görev sinyali alır. Nissan buna IACV-AAC (boşta Hava Kontrol Valfi - Yardımcı Hava Kontrolü) solenoidi adını verir.

Daha küçük olan solenoid, Klima Çıkışına bağlanır ve klima kavraması ile basitçe açılıp kapatılır. Kalıcı bir topraklaması vardır ve açılıp kapatılması için Klima Rölesinden 12V+ beslenir. Nissan buna IACV-FICD (Rölanti Hava Kontrol Valfi - Hızlı Rölanti Kontrol Cihazı) adını verir.

1719293420231.png

Değişken Giriş Yolu Kontrolü (8 portlu modeller)​

CA18DET, Değişken Giriş Kelebek Kontrol sistemine sahiptir. Her silindir için 2 adet emme kızağı vardır. 3800 devir/dakikanın altında düşük hızlı motor tepkisini iyileştirmek için kızaklardan biri kapalıdır.
Sistem, basit bir Açma/Kapama sinyaliyle ECU tarafından kontrol edilen bir kontrol solenoidi aracılığıyla vakum tankından vakum sağlayan bir aktüatör kullanır.
stabil ecuda kodlanabilir çıkışlardan birine bağlanarak kodlanıp çalıştırılabilir.
1719293570031.png
1719293581071.png
1719293588464.png

örnek kodlama parametreleri
p259.3 çıkışına bağladığımızı varsayarsak

not: kodlanır çıkışlar şase tetikli oldugu için selenoid valfin diger ucuna ana röle açıldığı zaman gelecek sabit elektrigi vermeniz gerekir.

1719293667159.png

Soğutucu Sıcaklığı​

Emme manifoldunda, motorun ön kısmına yakın bir yerde bulunur

1719293770739.png

Hava sıcaklığı iat sensörü​

Bu motorda Hava Sıcaklık Sensörü bulunmamaktadır. sonradan ekleyebilirsiniz., MAP sensörü konumuna mümkün olduğu kadar yakın bir şekilde girişe eklenmelidir.

Araç hız sensörü​

Bu motor bir Reluctor Araç Hızı sensörü kullanır. Sinyal, doğrudan Hızölçeri çalıştıran gösterge paneline gönderilir. Hızölçer daha sonra ECU'ya dijital bir Hall Etkisi tarzı sinyal gönderir.

Enjektör Verileri​

Akış​

Enjektör akış hızı, enjektörler %100 görevde tamamen açık tutularak ölçülür. Manifold basıncına referans verilmeyen sabit regülatör basıncına sahip yakıt sistemleri (genellikle geri dönüşsüz sistemler) için, doğru ayarlama için akışın Manifold Basıncı üzerinden eşlenmesi gerekir.

Enjektör Akış Hızı: 370cc/dak


Ölü Zaman​

Bir enjektöre belirli bir süre boyunca açılması komutu verildiğinde ölü süre, enjektörün bu süre zarfında fiili olarak açık olmadığı süredir. Solenoide enerji verip açılmaya başlama süresini ve kapanma süresini de kapsar. Yakıt akışının tam kapasitede olmadığı enjektörün açılıp kapandığı geçici dönemler de vardır, dolayısıyla bu kayıp pik akış süresi de dikkate alınır.

1719294064551.png

OEM ECU Bilgileri​


1719294092855.png

Konum​

Yolcu (LHS) ayak bölmesi tekme panelinde bulunur.

ECU pinout​

1719294122088.png

1719294140056.png
 
Son düzenleme:
Geri
Üst